Algemene voorwaarden
ello vakantieverhuur
1. Algemeen
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle boekingen bij Ello vakantieverhuur (Ello), voor de vakantiewoning gelegen aan Huisje 52, Steenstraat 4, 8434 Westende, evenals op alle vakantiewoningen aangeboden via de website www.ellostays.be en haar partners. Door een boeking te maken via een platform of rechtstreeks bij Ello, verklaart de huurder zich akkoord met deze voorwaarden. Gelieve deze zorgvuldig door te nemen.
Contactgegevens verhuurder
Naam verhuurder: Elise Dobbeleers
Maatschappelijke zetel: Dekheidelaan 3, 2960 Sint-Job-in-'t-Goor, België
BTW-nummer: BE1023.077.806
Logiedecreetnummer: 409676
Telefoon: +32 (0)3 535 08 89
Boekingen & annuleringen: boekingen@ellostays.be
Klachten tijdens verblijf: hello@ellostays.be
2. Boeking en betaling
Je kan rechtstreeks boeken bij Ello via www.ellostays.be of per e-mail (boekingen@ellostays.be), of via erkende boekingsplatformen.
Bij boekingen via e-mail wordt een voorschot van 50% van de totale huursom overgeschreven op rekeningnummer BE83 0689 5528 3915. Dit voorschot dient binnen 5 dagen na bevestiging betaald te zijn; bij uitblijven van betaling wordt de boeking als geannuleerd beschouwd.
Het overige saldo plus de waarborg van €300 dient uiterlijk 30 dagen vóór aankomst betaald te zijn (tenzij anders bepaald).
Bij boekingen via platformen gelden de betalingsvoorwaarden van het betreffende platform.
De waarborg wordt binnen 14 dagen na vertrek teruggestort, mits geen schade of uitzonderlijke schoonmaakkosten.
3. Annulering door de huurder
Annulering meer dan 3 maanden (90 dagen) vóór de aanvang van de huurperiode: vaste annuleringskost van €100.
Annulering tussen de 90e en 60e dag vóór de aanvang van de huurperiode: 25% van de totale huurprijs verschuldigd.
Annulering tussen de 59e en 30e dag vóór de aanvang van de huurperiode: 50% van de totale huurprijs verschuldigd.
Annulering minder dan 30 dagen vóór de aanvang van de huurperiode: 100% van de totale huurprijs verschuldigd.
Annuleringen dienen steeds schriftelijk gemeld te worden via het boekingsplatform of per e-mail.
4. Annulering door Ello
Bij overmacht (bijv. brand, overstroming, dubbele boeking) kan Ello de reservering annuleren. In dat geval wordt de reeds betaalde som volledig terugbetaald. Verdere schadevergoeding is uitgesloten.
5. Aankomst en vertrek
Check-in: vanaf 16:00 uur
Check-out: tot 11:00 uur
Voor aankomst ontvangt de huurder per e-mail een persoonlijke toegangscode (geen fysieke sleutel) om zelf toegang te krijgen tot de woning.
We vragen vriendelijk de aankomst- en vertrekuren strikt te respecteren, zodat er voldoende tijd is voor een grondige schoonmaak voor de volgende gasten.
Eventuele schade, gebreken of ontbrekende items dienen binnen 12 uur na aankomst gemeld te worden via hello@ellostays.be of telefonisch. Wordt binnen deze termijn geen melding gedaan, dan gaan we ervan uit dat de huurder de woning in goede staat heeft aangetroffen, inclusief de juistheid van de inventaris en de netheid van meubilair, sanitair en toestellen.
Bij vertrek wordt de woning gecontroleerd tijdens de schoonmaak. Wordt schade vastgesteld, dan kan Ello hiervoor kosten inhouden op de waarborg.
Overschrijdt de schade het bedrag van de waarborg, dan is de huurder verplicht het bijkomende bedrag te betalen.
Meldingen of klachten na afloop van het verblijf worden niet meer in behandeling genomen.
6. Gebruik van de accommodatie
Enkel te gebruiken door het opgegeven aantal gasten.
Feesten, evenementen en onderverhuur zijn niet toegestaan zonder schriftelijke toestemming.
Huisdieren zijn niet toegelaten.
7. Parkeren en verkeer
Parkeren op het perceel zelf is niet toegestaan. Er zijn twee ruime parkings in het vakantiepark waar je gratis kunt parkeren.
Enkel voor laden en lossen mag je met de wagen tot aan de woning rijden.
Rijd nooit met de wagen op het gras; blijf steeds op de verharding.
Parkeer niet voor de garages of opritten van de buren.
In het park geldt een snelheidsbeperking van 10 km/u om de veiligheid van spelende kinderen te waarborgen.
8. Aansprakelijkheid huurder
De huurder verbindt zich ertoe de woning en de aanwezige voorzieningen zorgvuldig te gebruiken en de huisregels, die integraal deel uitmaken van de huurovereenkomst, strikt na te leven.
Het is verboden te roken in de woning.
Het gebruik van frituur- of fonduetoestellen, steengrills, raclette-apparaten of gelijkaardige toestellen is niet toegestaan.
Het gebruik van kaarsen is niet toegelaten.
De woning is uitgerust met rookmelders op elke verdieping en een brandblusser op het gelijkvloers.
Meubilair (binnen en buiten) mag niet verplaatst worden, en binnenmeubilair mag niet buiten gebruikt worden.
De huurder is volledig verantwoordelijk voor schade aan de woning of aan derden, inclusief wettelijke aansprakelijkheid (bijvoorbeeld in geval van door hem veroorzaakte brand).
We raden aan hiervoor een familiale aansprakelijkheidsverzekering af te sluiten.
De hoofdhuurder is aansprakelijk voor alle schade veroorzaakt door hemzelf, medehuurders of bezoekers, ook wanneer deze schade pas na zijn of haar vertrek wordt vastgesteld.
9. Aansprakelijkheid Ello (verhuurder)
Ello kan niet aansprakelijk worden gesteld voor:
Ongevallen, letsels, verlies, diefstal of schade aan persoonlijke bezittingen van de huurder of medehuurders tijdens het verblijf.
Tijdelijke storingen of onderbrekingen van nutsvoorzieningen zoals water, elektriciteit, wifi of andere diensten. Uiteraard zal Ello zich steeds inspannen om eventuele problemen zo snel mogelijk te verhelpen.
Overlast of ongemakken door derden, zoals buren, bouwactiviteiten, wegwerkzaamheden of natuuromstandigheden in de omgeving van de vakantiewoning.
De verhuurder is zelf niet altijd ter plaatse aanwezig. Na boeking ontvangt de huurder in de bevestigingsmail de contactgegevens van de verhuurder of diens vertegenwoordiger. Voor vragen of dringende zaken kan je hen eenvoudig bereiken via telefoon of WhatsApp.
10. Aandachtspunten bij vertrek
Bij vertrek vragen we je:
De woning bezemschoon achter te laten.
Servies, kookgerei en pannen schoon en droog terug in de kasten te plaatsen.
Koelkast leeg en schoon achter te laten.
Oven en afwasmachine proper en leeg te maken, servies op de juiste plaats zetten.
Filter van de droogkast reinigen.
Afval correct te sorteren en naar de voorziene afvalruimte te brengen (restafval, PMD, glas).
Ramen en deuren te sluiten.
Speelgoed en spelletjes op te ruimen.
Indien de woning of tuin in een staat wordt achtergelaten die meer dan de voorziene schoonmaaktijd vereist, of indien afval niet correct is gesorteerd, wordt een extra vergoeding voor het poetspersoneel aangerekend van €45 per uur. Deze kosten worden in mindering gebracht van de waarborg. Overschrijdt het bedrag de waarborg, dan is de huurder verplicht het resterende bedrag bij te betalen.
11. Schade en verlies
Bij verlies of schade worden de volgende bedragen aangerekend:
Kleine handdoek: €30
Grote handdoek: €50
Strandlaken: €60
Beddengoedset: €250
Andere schade wordt verrekend op basis van de herstel- of vervangingskosten.
12. Overmacht en uitzonderlijke situaties
Bij extreme omstandigheden (bijv. overstromingen, pandemieën, overheidsbeperkingen) is Ello niet verplicht tot compensatie buiten de terugbetaling van reeds betaalde bedragen.
13. Gebruik van voorzieningen
Gebruik van wifi, tv, spelletjes en andere voorzieningen gebeurt op eigen risico. Ello is niet aansprakelijk voor storingen of onderbrekingen, maar zal zich inspannen om problemen zo snel mogelijk op te lossen.
14. Kinderen en veiligheid
Ouders en begeleiders zijn verantwoordelijk voor het toezicht op kinderen in en rond de woning. Ello is niet aansprakelijk voor ongelukken of letsel door onoordeelkundig gebruik van de woning of tuin.
15. Privacy en gegevensbescherming
Ello verwerkt persoonsgegevens uitsluitend voor de uitvoering van de boeking en in overeenstemming met de geldende privacywetgeving. Gegevens worden niet aan derden verstrekt, tenzij noodzakelijk voor de uitvoering van de overeenkomst.
16. Beëindiging van de overeenkomst bij schade of overlast
De verhuurder behoudt zich het recht voor om de huurovereenkomst met onmiddellijke ingang te beëindigen en de huurder(s) uit de vakantiewoning te laten verwijderen indien de huurder of een medehuurder ernstige schade aanricht aan de woning of ernstige overlast veroorzaakt. In dat geval is er geen recht op terugbetaling van (een deel van) de huursom voor de resterende huurperiode en kan bijkomende schadevergoeding gevorderd worden.
17. Klachten
Tijdens het verblijf: meld klachten via hello@ellostays.be of +32 (0)3 535 08 89. Klachten die pas na afloop van het verblijf worden ingediend, kunnen niet meer in behandeling worden genomen.
18. Toepasselijk recht
Op deze overeenkomst is Belgisch recht van toepassing. Geschillen worden voorgelegd aan de bevoegde rechtbank te Antwerpen.